projekt: STR_STROJARSKA poslovni centar
klijent: Nadbiskupija Zagrebačka
tip: javno
lokacija: Zagreb, Hrvatska
površina: 90000 m2
datum: 11.10.2011
status: natječaj
projektni tim: AVP_arhitekti, SANGRAD te Arh. Emil Špirić
Bitna prostorna kvaliteta, koja stoji u središtu cijele kompozicije je denivelirani trg. Svi drugi prostori pripadaju lateralnim urbanim jedinicama kao ekskluzivne prostorne vrijednosti. Oko središnje prostornosti deniveliranog trga postavljene su kompozicijske jedinice koje u raznolikosti volumena, jednostavnom geometrijom donose hladni sloj modernih struktura. Vertikala hotela stoji ovdje, na istaknutom sjeveroistoku kao naglašeni urbani znak, a horizontalni volumen trgovačkog centra stabilizira i smiruje cjelinu. Manja vertikala poslovne zgrade na južnoj strani trga moderira geometrijski odnos izrazite vertikale hotela i horizontale trgovačkog centra. Ona je kompozicijski moderator. Tako je već u temeljnoj kompozicijskoj postavi tektonskih elemenata u prostor postavljena višestruka doživljajna slojevitost, koja samo može biti dopunjena i modificirana mobilnim, ludističkim elementima post-post struktura različitih metaforičkih sadržaja uz neobaveznu, promjenjivu pa i pomodnu formulaciju pokrivajućih, pročelnih ploha.